Sóc la Lídia Gonzalo, professora de l'Escola Sant Feliu de Cabrera de Mar (Barcelona). Vaig començar a utilitzar les TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement) quan encara es deien TIC (Tecnologies de la Informacio i la Comunicació) i un ordinador a l'aula era un element gairebé desconegut. En aquests 25 anys dedicada a la docència he vist com les eines digitals han pres cada cop més impotància, fins al punt de fins i tot destronar el llibre en paper com a element imprescindible per a l'aprenentatge.
Hem passat, per tant, en molt poc temps, de parlar només d'internet, projectors, llibres digitals i routers a parlar d'elements molt més dinàmics en els quals l'alumnat pren part de manera molt més activa pel que fa al seu propi procés d'aprenentatge (presentacions, Nearpod, Kahoot, processadors de textos, eines de correcció online...).
Com a pedagoga, considero que avui dia potser caldria parlar, en ple segle XXI, de les TEP (Tecnologies per a l'Empoderament i la Participació). Si volem que l'alumnat sigui cada cop més autònom i l'agent principal del seu procés d'aprenentatge, és imprescindible que els docents poguem ajudar-los. Ara no es tracta només de consumir continguts sinó també de generar-los a través de publicacions a les xarxes socials, canals de Youtube, etc. És per tant obvi que els membres del professorat ens hem de formar per acompanyar-los en el seu creixement personal i acadèmic.
Aquest blog neix de la necessitat de recollir evidències, documents i activitats en relació a la Competència Digital Docent (B2). A part de la presentació, les entrades quedaran registrades seguint aquesta estructura:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada