- Conéixer els requisits legislatius de la col·laboració docent
- Conéixer diverses eines digitals amb les que poder participar en els òrgans de govern del centre.
- Aprendre a prendre decisions autònomes en relació a l'ús de les eines digitals.
- Aprendre a donar suport a altres docents per a la seva millora contínua.
- Aprendre a tenir en compte els requisits legislatius per a una col·laboració segura, eficient i eficaç.
Mòdul 2. Continguts digitals
- Aprendre a fer cerques eficients a internet (navegadors, cercadors, drets d'autor, utilització adequada dels recursos tenint en compte la classificació de Creative Commons).
- Principals cercadors de la Wold Wide Web.
- Principals repositoris educatius (Procomun, per exemple).
- Tenir en compte criteris tècnics i pedagògics en la selecció i creació de recursos.
Mòdul 3. Ensenyament i aprenentatge
- Conéixer models i criteris d'integració de les TIC en les programacions didàctiques i en la pràctica a l'aula.
- Veure quins problemes poden sortir en l'ús de les noves tecnologies a l'aula, com resoldre'ls i com ajudar l'alumnat a resoldre'ls.
- Seleccionar els recursos digitals adequats per a cada situació d'aprenentatge.
- Conéixer estratègies de comunicació amb l'alumnat i per recollir dades sobre el seu procés d'aprenentatge.
- Conéixer eines per oferir suport a l'alumnat.
- Utilitzar aules virtuals.
- Afavorir l'aprenentatge entre iguals i de forma col·laborativa amb una correcta gestió del temps.
Mòdul 4. Avaluació i retroalimentació
- Entendre quès és l'avaluació digital.
- Conéixer estratègies i tècniques d'avaluació.
- Conéixer isntruments d'avaluació digital integradora.
- Aplicar de forma combinada estratègies i instruments.
- Fer servir analítiques de l'aprenentatge.
- Recollir evidències d'aprenentatge.
- Conéixer i utilitzar eines digitals de gestió i anàlisi.
- Importar, exportar i analitzar dades de l'avaluació.
Mòdul 5. Empoderament de l'alumnat
- Entrendre què són la inclusió, l'accessibilitat i l'escletxa digital.
- Conèixer eines per donar resposta a un disseny universal d'aprenentatge i per poder atendre correctament la diversitat dels nostres alumnes.
- Afavorir la inclusió educativa i reduir l'escletxa digital amb l'ús d'eines digitals.
- Conèixer estratègies i mesures per atendre la diversitat del nostre alumnat.
- Conèixer enfeocaments pedagògics que afavoreixin la inclusió.
- Implementar funcions d'accessibilitt en plataformes virtuals.
- Aplicar eines digitals seguint el mètode de Flipped Classroom.
- Promoure l'ús d'eines digitals que afavoreixin l'aprenentatge de l'alumnat de forma crítica, motivadora i autònoma.
- Conèixer metodologies per potenciar el compromís de l'alumnat envers el seu propi procés d'aprenentatge.
- Veure estratègies educatives com l'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP), la gamificació, el storytelling o el Design Thinking
- Utilitzar eines digitals per empoderar l'alumnat.
- Aplicar metodologies actives.
Mòdul 6. Desenvolupament de la competència digital de l'alumnat
- Aconseguir que l'alumnat distingeixi entre navegadors i motors de cerca.
- Ajudar l'alumant a desenvolupar estratègies de cerca, gestió i emmagatzematge de la informació.
- Crear activitats per treballar amb l'alumnat.
- Conèixer què és l'Educació Mediativa i formar-me en ella.
- Entendre l'ús de les eines digitals per col·laborar, comunicar-se i participar.
- Saber què és la netiqueta en les interaccions socials a la xarxa.
- Conèixer què són la identitat i la petjada digitals.
- Aplicar eines per treballar la identitat digital a l'aula.
- Conèixer què és el pensament computacional.
- Analitzar estratègies i usar eines perquè l'alumnat dissenyi i elabori tasques digitals.
- Conscienciar l'alumnat sobre un ús digital sostenible.
- Donar a conèixer estratègies de ciberseguretat amb l'alumnat.
- Crear recursos i activitats sobre sostenibilitat del medi ambient i el planeta.
- Aprendre a resoldre problemes de l'alumnat amb les eines digitals.
- Saber com ajudar l'alumnat a utilitzar de forma correcta i eficient les tecnologies digitals i a fer gestions quotidianes.
- Saber com aprofitar el potencial creatiu de l'alumnat.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada