Passa al contingut principal

Objectius d'aprenentatge


 Mòdul 1. Compromís professional

  • Conéixer els requisits legislatius de la col·laboració docent
  • Conéixer diverses eines digitals amb les que poder participar en els òrgans de govern del centre.
  • Aprendre a prendre decisions autònomes en relació a l'ús de les eines digitals.
  • Aprendre a donar suport a altres docents per a la seva millora contínua.
  • Aprendre a tenir en compte els requisits legislatius per a una col·laboració segura, eficient i eficaç.


Mòdul 2. Continguts digitals
  • Aprendre a fer cerques eficients a internet (navegadors, cercadors, drets d'autor, utilització adequada dels recursos tenint en compte la classificació de Creative Commons).
  • Principals cercadors de la Wold Wide Web.
  • Principals repositoris educatius (Procomun, per exemple).
  • Tenir en compte criteris tècnics i pedagògics en la selecció i creació de recursos.

Mòdul 3. Ensenyament i aprenentatge
  • Conéixer models i criteris d'integració de les TIC en les programacions didàctiques i en la pràctica a l'aula.
  • Veure quins problemes poden sortir en l'ús de les noves tecnologies a l'aula, com resoldre'ls i com ajudar l'alumnat a resoldre'ls.
  • Seleccionar els recursos digitals adequats per a cada situació d'aprenentatge.
  • Conéixer estratègies de comunicació amb l'alumnat i per recollir dades sobre el seu procés d'aprenentatge.
  • Conéixer eines per oferir suport a l'alumnat.
  • Utilitzar aules virtuals.
  • Afavorir l'aprenentatge entre iguals i de forma col·laborativa amb una correcta gestió del temps.
Mòdul 4. Avaluació i retroalimentació
  • Entendre quès és l'avaluació digital.
  • Conéixer estratègies i tècniques d'avaluació.
  • Conéixer isntruments d'avaluació digital integradora.
  • Aplicar de forma combinada estratègies i instruments.
  • Fer servir analítiques de l'aprenentatge.
  • Recollir evidències d'aprenentatge.
  • Conéixer i utilitzar eines digitals de gestió i anàlisi.
  • Importar, exportar i analitzar dades de l'avaluació.
Mòdul 5. Empoderament de l'alumnat
  • Entrendre què són la inclusió, l'accessibilitat i l'escletxa digital.
  • Conèixer eines per donar resposta a un disseny universal d'aprenentatge i per poder atendre correctament la diversitat dels nostres alumnes.
  • Afavorir la inclusió educativa i reduir l'escletxa digital amb l'ús d'eines digitals.
  • Conèixer estratègies i mesures per atendre la diversitat del nostre alumnat.
  • Conèixer enfeocaments pedagògics que afavoreixin la inclusió.
  • Implementar funcions d'accessibilitt en plataformes virtuals.
  • Aplicar eines digitals seguint el mètode de Flipped Classroom.
  • Promoure l'ús d'eines digitals que afavoreixin l'aprenentatge de l'alumnat de forma crítica, motivadora i autònoma.
  • Conèixer metodologies per potenciar el compromís de l'alumnat envers el seu propi procés d'aprenentatge.
  • Veure estratègies educatives com l'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP), la gamificació, el storytelling o el Design Thinking
  • Utilitzar eines digitals per empoderar l'alumnat.
  • Aplicar metodologies actives.
Mòdul 6. Desenvolupament de la competència digital de l'alumnat
  • Aconseguir que l'alumnat distingeixi entre navegadors i motors de cerca.
  • Ajudar l'alumant a desenvolupar estratègies de cerca, gestió i emmagatzematge de la informació.
  • Crear activitats per treballar amb l'alumnat.
  • Conèixer què és l'Educació Mediativa i formar-me en ella.
  • Entendre l'ús de les eines digitals per col·laborar, comunicar-se i participar.
  • Saber què és la netiqueta en les interaccions socials a la xarxa. 
  • Conèixer què són la identitat i la petjada digitals.
  • Aplicar eines per treballar la identitat digital a l'aula.
  • Conèixer què és el pensament computacional.
  • Analitzar estratègies i usar eines perquè l'alumnat dissenyi i elabori tasques digitals.
  • Conscienciar l'alumnat sobre un ús digital sostenible.
  • Donar a conèixer estratègies de ciberseguretat amb l'alumnat.
  • Crear recursos i activitats sobre sostenibilitat del medi ambient i el planeta. 
  • Aprendre a resoldre problemes de l'alumnat amb les eines digitals.
  • Saber com ajudar l'alumnat a utilitzar de forma correcta i eficient les tecnologies digitals i a fer gestions quotidianes.
  • Saber com aprofitar el potencial creatiu de l'alumnat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Clausura

  El segle XXI ens ha portat un nou repte, als docents. El sistema educatiu fa que tinguem ara mateix, alumnat nascut al segle XXI, amb una majoria de professors nascuts al segle XX i que perpetuen sovint el mateix model educatiu que van viure, i en alguns casos, amb edificis del segle XIX. La formació en competència digital docent de nivell B2 m'ha fet reflexionar sobre diferents aspectes sobre els quals escric tot seguit. Què he après dels entorns digitals d'aprenentatge? Les eines digitals que utilitzem a l'ensenyament no només ens ajuden a millorar el procés d'aprenentatge del nostre alumnat sinó que també ens ajuden a detectar qualsevol necessitat que puguin tenir a l'hora d'assolir els objectius que ens hem marcat. En el món de l'ensenyament, el confinament durant el curs 2020 va ser un abans i un després a l'hora d'utililtzar aquestes eines digitals. Tot i que ja estaven integrades en el nostre dia a dia a les aules, tots vam haver d'apren...

Presentació

Què és aquest blog? Sóc la Lídia Gonzalo, professora de l'Escola Sant Feliu de Cabrera de Mar (Barcelona). Vaig començar a utilitzar les TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement) quan encara es deien TIC (Tecnologies de la Informacio i la Comunicació) i un ordinador a l'aula era un element gairebé desconegut. En aquests 25 anys dedicada a la docència he vist com les eines digitals han pres cada cop més impotància, fins al punt de fins i tot destronar el llibre en paper com a element imprescindible per a l'aprenentatge. Hem passat, per tant, en molt poc temps, de parlar només d'internet, projectors, llibres digitals i routers a parlar d'elements molt més dinàmics en els quals l'alumnat pren part de manera molt més activa pel que fa al seu propi procés d'aprenentatge (presentacions, Nearpod, Kahoot, processadors de textos, eines de correcció online...). Com a pedagoga, considero que avui dia potser caldria parlar, en ple segle XXI, de les TEP ( ...