Passa al contingut principal

Estructura

 


Aquest bloc té l'estructura demanada al curs de competència digital docent, que és de modalitat en línia. He mantingut aquests apartats perquè els he vist de forma molt clara i entenedora i em permet anar modificant de mica en mica mentre vaig progressant en el curs. Així, els apartats del bloc són els següents:

Presentació
Es recullen les directrius principals del curs B2, així com les meves expectatives a l'hora de realitzar aquesta formació.

Estructura
Explico les diferents parts del blog i els continguts que he recollit a cadascuna d'elles.

Objectius
Segons els diferents mòduls, hi apareixen els diferents objectius d'aprenentatge del curs, relacionats bé amb aspectes pedagògics, bé amb aspectes relacionats amb la millora de l'ús d'eines digitals, bé d'una combinació de les dues.

Evidències
Apartat en contínua renovació i canvi, perquè a mesura que es recullen evidències, l'entrada es va canviant i ampliant. S'hi inclouen captures de pantalla, produccions de l'alumnat, fotografies, etc.

Reflexions
En aquesta entrada hi apareixen reflexions generals i molt més sovint, les relacionades de forma concreta amb algunes de les activitats realitzades. També en contínua renovació, perquè cadascuna de les tasques m'ha fet arribar a certes conclusions i a veure algunes coses de les quals no era conscient, tot i dur-les a terme en la meva pràctica docent.

Clausura
Podem dir que aquest apartat recull les meves reflexions finals, un cop completat el curs de forma total. 

He intentat no ser redundant. Amb això vull dir que la frontera entre l'apartat de reflexions i la cloenda a vegades s'han trepitjat, però només he posat aquestes idees en un sol dels apartats. De la mateixa manera, no he inclòs a l'apartat d'evidències totes les que he recollit, perquè ja estan reflectides a les tasques que he anat lliurant.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Objectius d'aprenentatge

 Mòdul 1. Compromís professional Conéixer els requisits legislatius de la col·laboració docent Conéixer diverses eines digitals amb les que poder participar en els òrgans de govern del centre. Aprendre a prendre decisions autònomes en relació a l'ús de les eines digitals. Aprendre a donar suport a altres docents per a la seva millora contínua. Aprendre a tenir en compte els requisits legislatius per a una col·laboració segura, eficient i eficaç. Mòdul 2. Continguts digitals Aprendre a fer cerques eficients a internet (navegadors, cercadors, drets d'autor, utilització adequada dels recursos tenint en compte la classificació de Creative Commons). Principals cercadors de la Wold Wide Web. Principals repositoris educatius (Procomun, per exemple). Tenir en compte criteris tècnics i pedagògics en la selecció i creació de recursos. Mòdul 3. Ensenyament i aprenentatge Conéixer models i criteris d'integració de les TIC en les programacions didàctiques i en la pràctica a l'aula. ...

Clausura

  El segle XXI ens ha portat un nou repte, als docents. El sistema educatiu fa que tinguem ara mateix, alumnat nascut al segle XXI, amb una majoria de professors nascuts al segle XX i que perpetuen sovint el mateix model educatiu que van viure, i en alguns casos, amb edificis del segle XIX. La formació en competència digital docent de nivell B2 m'ha fet reflexionar sobre diferents aspectes sobre els quals escric tot seguit. Què he après dels entorns digitals d'aprenentatge? Les eines digitals que utilitzem a l'ensenyament no només ens ajuden a millorar el procés d'aprenentatge del nostre alumnat sinó que també ens ajuden a detectar qualsevol necessitat que puguin tenir a l'hora d'assolir els objectius que ens hem marcat. En el món de l'ensenyament, el confinament durant el curs 2020 va ser un abans i un després a l'hora d'utililtzar aquestes eines digitals. Tot i que ja estaven integrades en el nostre dia a dia a les aules, tots vam haver d'apren...

Presentació

Què és aquest blog? Sóc la Lídia Gonzalo, professora de l'Escola Sant Feliu de Cabrera de Mar (Barcelona). Vaig començar a utilitzar les TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement) quan encara es deien TIC (Tecnologies de la Informacio i la Comunicació) i un ordinador a l'aula era un element gairebé desconegut. En aquests 25 anys dedicada a la docència he vist com les eines digitals han pres cada cop més impotància, fins al punt de fins i tot destronar el llibre en paper com a element imprescindible per a l'aprenentatge. Hem passat, per tant, en molt poc temps, de parlar només d'internet, projectors, llibres digitals i routers a parlar d'elements molt més dinàmics en els quals l'alumnat pren part de manera molt més activa pel que fa al seu propi procés d'aprenentatge (presentacions, Nearpod, Kahoot, processadors de textos, eines de correcció online...). Com a pedagoga, considero que avui dia potser caldria parlar, en ple segle XXI, de les TEP ( ...